Vampyrer

Jag har alltid varit vampyrgalen
typ när jag fyllde 8 <.< och hm jag har oxå gillat hehe det övernaturliga :] har köpt och samlar magiböcker som heter Grimoire. En Grimoire är en lärobok i magi. Sådana böcker innehåller normalt instruktioner om hur du skapar magiska föremål som talismaner och amuletter, hur du utför magiska trollformler, ritualer och spådom och även hur man kalla övernaturliga väsen såsom änglar, andar och demoner :]
En vampyr är en mytisk (mystisk haha) varelse, med övernaturliga krafter och förmågor, som måste dricka människoblod för att överleva

Hur en vampyr "skapas" (jag tror typ bara på hälften av det):

Den vanligaste beskrivningen av hur en vampyr skulle skapas är att en annan vampyr biter en människa. Det finns också andra sätt på vilka man enligt sägnen skulle kunna bli en vampyr, såsom:

  • De som tar livet av sig själva.
  • De som blivit begravda utan böner.
  • De som dött under våldsamma förhållanden.
  • De som icke druckit någon bröstmjölk.
  • De som förnekar Gud.
  • De som blandar sitt blod med en vampyr.
  • De som ingår en pakt med Djävulen.
  • De vars lik en katt eller varg går över.
  • De som är det sjunde barnet till ett sjunde barn.

Det sägs ofta att vampyrer när de precis förvandlats är vildare än sina mer garvade fränder och har svårt att kontrollera sig själva. O.o




Kommentarer
Postat av: Mickiz

Oj...nu blev jag lite rädd O_O

2010-10-14 @ 19:21:48
URL: http://mickizmickiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0