Vegetarian. . .chotto. . .

En till sak om mig~~! :]

Jag är (demi)vegetarian~~ (HALLELUJA! .__.) För er som inte vet vad det är (jag tror nog alla vet un <.<)
En vegetarian är någon som inte äter kött, fisk, fågel eller ett slakteri biprodukt t.ex. gelatin. Vegetarianer lever på en diet av spannmål, baljväxter, nötter, frön, grönsaker och frukt, med eller utan frigående ägg, mjölk och mjölkprodukter. Vegetarianer äter inte något som innehåller mejeriprodukter eller ägg kallas veganer.
Jag äter därimot fisk och mejeriprodukter. Kor finns till för att mjölkas och om dem inte skulle göra det skulle dem dö efter en lång tid. . -.-. plus att ägg är jättenyttigt :]
Min anledning till att vara vegetarian (demi) är för att det är dumt att döda djur och sedan äta dem. Vi kan spara dem till senare i framtiden då det kanske inte finns tex gris. Man kan äta sig mätt på andra säker utan att skada någon annan! Sedan för jag tränar till att bli Wicca och då vill jag inte skada någon levande varelse, varesig om det är en människa eller djur. Båda har känslor. Sen finns det mycket andra skäl, tex miljöskälen. Att leverera en ko släpper ut lika mycket utsläpp som 3 timmar med bil.

Jag säger inte att ni måste bli vegetarianer, jag säger bara anledningar om varför jag är det ヘ(^_^ヘ)(ノ^_^)ノ


Kommentarer
Postat av: Jen

Enligt mig är det helt ologiskt att skippa kött men ändå äta fisk ( jag gjorde det förut .__. ). Vadå? Är fiskarna mindre värda kanske? O___O

2010-10-19 @ 19:51:02
Postat av: Lightning Mikuru

nej men mina föräldrar tvingar mig att äta fisk. Dx och kycklig. . .EW! jag vägrar äta nåt mer. men det är bara hemma jag tvångsäter hehe <.<

2010-10-19 @ 20:03:06
URL: http://garjzla.blogg.se/
Postat av: Jen

Aww... ;__;

men alltså, enligt mig finns det inte "demi"-vegetarian.

Antingen så är man vegetarian och skippar allt kött, eller så äter man lite kött ^__^

2010-10-22 @ 19:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0